Yin & Yang
yoga

Balansera kroppen och sinnet i denna kombination av lugn och aktiv yoga!

Läs mer

Rörelse, stretch och avslappning

- vi ses via Zoom

Känner du dig stel och har svårt att slappna av? Då kan du behöva röra på kroppen för att frigöra energi. Ibland behöver vi alltså rensa ut stagnerad energi, med hjälp av rörelse och muskelaktivitet, för att bli fria från stelhet och verkligen kunna slappna av.

Med en kombination av yang (rörelse) och yin (mjuk stretch) sätter vi igång cirkulationen i kroppen så att den får bli varm och mjuk, för att sedan komma ner i varv och därefter avslutar vi i en härlig liggande vila!

Inga förkunskaper behövs. Rörelserna är mjuka och jag ger variationer för positionerna så att du kan anpassa till din kropp och dagsform.

Läs mer om yin och yang yoga

Boka

Tillfällen

Inga datum just nu

  • Via ZOOM
  • 40 min yang yoga
  • 40 min yin yoga
  • Spotifylista

 

Investering

180 kr*/tillfälle
Boka båda tillfällena för 330 kr

* Specialpris finns, se bokningssidan

Beskrivning

Mitt mål är att du ska få en härlig och välgörande stund med dig själv. Där du får möjlighet att känna in, fylla på med energi och komma ner i varv. Det är fritt från prestation och måsten och jag hjälper dig att anpassa positionerna efter dina förutsättningar och behov.

Vi ses via plattformen ZOOM, och du behöver internetuppkoppling och en mobil, platta eller dator.

Inför passet får du även en Spotifylista som du kan spela i bakgrunden om du önskar.

Läs mer om hur det fungerar att yoga online via ZOOM

Om Yang yoga
Yoga för balans och stabilitet!

Yang yoga är inte en bestämd form utav yoga, utan ett begrepp som jag använder för att beskriva mer aktiva yogapass. Passet består av rörelser som skapar värme och bygger styrka, stabilitet och smidighet i kroppen. Rörelserna är mjuka och jag ger variationer för positionerna så att du kan anpassa till din kropp och dagsform.

Om Yin yoga
En chans att släppa taget och mjukna i kropp och knopp.

Yin är en lugn form av yoga där vi fokuserar på nedvarvning, rörlighet, läkning och närvaro. Vi stannar i sittande och liggande positioner från 4 minuter och uppåt. Positionerna kan utmana sensationer och känslor och på så sätt även verka terapeutiskt.

Malin er en trygg, varm og kunnskapsrik instruktør. Hun leder yoga-timene med klokskap og innlevelse. Å gjøre yoga med Malin har gitt meg en mykere kropp og deilig ro i kroppen. Å gjøre yin-yoga regelmessig har gjort en stor forskjell i livet mitt og er noe jeg kommer til å fortsette med. Jeg anbefaler yoga kurs med Malin på det varmeste.

- Stine, Samtalsterapeut

Om Malin Spindel

Malin har arbetat med kroppen sedan hon började dansa vid 14 års ålder. Därefter har hon utbildat sig inom dans, psykologi, anatomi, skador, pedagogik och olika typer av yoga som Yin yoga och Yoga Nidra. Hon har dessutom själv erfarenhet av både fysiska och psykiska åkommor, där meditation samt yoga och dess filosofi har hjälpt henne mycket. Det hon brinner för allra mest är att uppmuntra och hjälpa andra att ha yogan som redskap för att må bättre i både kropp och sinne.

Läs mer om Malin

Några fördelar...

Med att utöva yoga

Yoga kan...
… få dina muskler att slappna av och lindra stelhet och värk
… lugna oroliga tankar och oroskänslor i kroppen
… hjälpa dig att lära känna dig själv och dina behov för ett mer balanserat liv
… öka medvetenheten om dina tankar och dina beteendemönster
… aktivera ditt lugn- och ro system så din kropp kan ta hand om näring och läkning, och din hjärna får möjlighet att sortera och lagra information
… hjälpa dig att processa och förstå ditt känsloliv
… minska stresshormoner och lugna stressiga tankar
… hjälpa att minska problem vid insomning
… ge dig verktyg du kan använda i din vardag för bättre stresshantering, självkänsla och bli mer närvarande i det du gör

Hoppas du vill vara med! Har du frågor om yoga är för dig så tveka inte att mejla mig på:
malin@breathingyoga.se

Sittande meditation med armarna i örnen, mitt på en tågstation i Madrid

Man har sett att återhämtningen i yoga har flera psykiska effekter, det ger bättre koncentration och minne men sänker även stressnivåer.

- Sara Hoy, folkhälsovetare och forskare på Karolinska Institutet och Centrum för Psykiatriforskning.

Kontakt
Kontakta mig

Har du några frågor eller vill boka yogapass? Skicka ett mail till mig på malin@breathingyoga.se, eller kontakta mig via Instagram eller Facebook.

Boka