Yoga för
återhämtning

Äntligen är det dags att slappna av igen - Måndagen den 15 nov kl 19-21!

Detta får du

Alla behöver återhämtning

- Enstaka tillfälle sänds via Zoom måndagen den 15 nov kl 19-21

Allt fler känner sig stressade, oroliga och otillräckliga. Det i sin tur skapar spänningar och symptom i kroppen som kan vara svåra att få bukt med. Du kanske ha en känsla av att inte kunna slappna av, njuta av livet eller veta vad du vill göra.

För att ta beslut, hämta mer energi och kunna se klart på saker behöver vi återhämtning och vila. Inte bara under semesterveckorna eller på ett retreat - utan i Din vardag!

Vi är inte skapta för att hela tiden vara öppna för input genom reklam, mobiler, långa arbetsdagar och sociala interaktioner. Vi behöver koppla ned och koppla av för att hinna ikapp med allt som livet gett oss - och för att kunna NJUTA!

Här får Du en möjlighet att uppleva hur det är att verkligen komma ner i varv, och ge dig själv en chans att njuta, känna in och bara vara med din kropp och det som pågår inuti dig. Helt utan krav och måsten!

När vi kommer ner i varv och in i den lugna delen av vårt nervsystem läker kroppen, och din hjärna lagrar och sorterar information. Hur häftigt och nödvändigt är inte det?

Boka

Enstaka tillfälle
- Mån 15 nov kl 19-21

Detta får du
  • 110 minuters härlig Spotifylista till passet, återanvänd hur mycket du vill!
  • 120 minuters guidad yin och nidra
  • Sammanfattning av passet för vidare utforskande
  • Kravlös stund med Dig själv där du får landa och hämta mer energi!

 

EARLY BIRD

Om du bokar senast 8 november

Beskrivning och upplägg

Enstaka tillfälle (Måndag 15 nov)

Detta är ett perfekt tillfälle att komma ner i varv, lugna tankar och hämta mer energi. Du behöver inte ha några förkunskaper och jag guidar dig genom mjuka yinpositioner och genom en avslappnande yoga nidra. Läs mer om yin och nidra nedan. Här får du även en inblick i den längre kursen på fyra tillfällen som startar nästa termin (läs mer nedan). 
Efter tillfället får du en sammanfattning på det vi gjort via mail, så att du på egen hand kan utforska vidare.

4 tillfällen - Kommer VT 2022

Kursen är uppdelad på 4 tillfällen à 2 timmar. Vi ses en gång i månaden under 4 månader, och vid varje tillfälle får du möjlighet att komma ner i varv. Du får även kunskap för att integrera samma typ av återhämtning i din vardag.

I första hand praktiserar vi yin yoga och yoga nidra (yogisk sömn/djupavslappning), med inslag av mjuk flödande yoga och mindfulness. Vi tar oss även tid för reflektion och samtal där du får fundera över vad du kan göra mer av i ditt liv för att din kropp och knopp ska få möjlighet att återhämta sig på bästa sätt.

Fler fördelar med yoga

Datum 

Enstaka tillfälle:
Måndagen den 15 nov kl 19.00-21.00

Plats

Vi ses online via ZOOM

Investering Mån 15 nov kl 19-21

Boka senast 8 november och betala 320 kr*.
* Kostnad för dig som är sjukskriven/arbetslös/student/pensionär: 300 kr om du bokar senast den 8 november.
Därefter 350 kr

Betalning sker med Swish eller faktura. Mer info kommer efter bokningen. Uppge personnummer och meddela mig om du vill ha kvitto för friskvårdsbidrag.

Om Yin yoga
En chans att släppa taget och mjukna i kropp och knopp.

Yin är en lugn form av yoga där vi fokuserar på nedvarvning, rörlighet, läkning och närvaro. Vi stannar i sittande och liggande positioner från 4 minuter och uppåt. Positionerna kan utmana sensationer och känslor och på så sätt även verka terapeutiskt.

Om Yoga Nidra
Här kan du tappa tid och rum och bara vara!

Nidra är "yogisk sömn" och görs liggande eller sittande. Du blir guidad genom djup avslappning där kroppen och hjärnan får vila, sortera intryck och återhämta sig från stress och oro.

Malin er en trygg, varm og kunnskapsrik instruktør. Hun leder yoga-timene med klokskap og innlevelse. Å gjøre yoga med Malin har gitt meg en mykere kropp og deilig ro i kroppen. Å gjøre yin-yoga regelmessig har gjort en stor forskjell i livet mitt og er noe jeg kommer til å fortsette med. Jeg anbefaler yoga kurs med Malin på det varmeste.

- Stine, Samtalsterapeut

En kurs som har fått mig att reflektera över min egna återhämtning och göra förändringar i min vardag. Har lärt mig att det inte behöver vara så stora saker som gör att man finner mer harmoni och balans.

- Rebecka, danslärare

Jag har lärt mig att längre tillfällen för återhämtning är otroligt givande och nyttigt för kropp och knopp. Jag har särskilt uppskattat den öppna stämningen som tillåtit skratt, tårar och lugn. Det är OK att låta kroppens alla känslor bubbla upp och varje tillfälle har rensat tankarna. Jag har känt mig mer harmonisk tack vare kursen!

- Helena, VD

Om Malin Spindel

Malin har arbetat med kroppen sedan hon började dansa vid 14 års ålder. Därefter har hon utbildat sig inom dans, psykologi, anatomi, skador, pedagogik och olika typer av yoga som Yin yoga och Yoga Nidra. Hon har dessutom själv erfarenhet av både fysiska och psykiska åkommor, där meditation samt yoga och dess filosofi har hjälpt henne mycket. Det hon brinner för allra mest är att uppmuntra och hjälpa andra att ha yogan som redskap för att må bättre i både kropp och sinne.

Läs mer om Malin

Några fördelar...

Med att utöva yoga

Yoga kan...
… få dina muskler att slappna av och lindra stelhet och värk
… lugna oroliga tankar och oroskänslor i kroppen
… hjälpa dig att lära känna dig själv och dina behov för ett mer balanserat liv
… öka medvetenheten om dina tankar och dina beteendemönster
… aktivera ditt lugn- och ro system så din kropp kan ta hand om näring och läkning, och din hjärna får möjlighet att sortera och lagra information
… hjälpa dig att processa och förstå ditt känsloliv
… minska stresshormoner och lugna stressiga tankar
… hjälpa att minska problem vid insomning
… ge dig verktyg du kan använda i din vardag för bättre stresshantering, självkänsla och bli mer närvarande i det du gör

Hoppas du vill vara med! Har du frågor om yoga är för dig så tveka inte att mejla mig på:
malin@breathingyoga.se

Sittande meditation med armarna i örnen, mitt på en tågstation i Madrid

Man har sett att återhämtningen i yoga har flera psykiska effekter, det ger bättre koncentration och minne men sänker även stressnivåer.

- Sara Hoy, folkhälsovetare och forskare på Karolinska Institutet och Centrum för Psykiatriforskning.

Kontakt
Kontakta mig

Har du några frågor eller vill boka yogapass? Skicka ett mail till mig på malin@breathingyoga.se, eller kontakta mig via Instagram eller Facebook.

Boka