Yoga för
återhämtning

För dig som lever ett aktivt liv och kanske lider av stress, stelhet, värk eller sömnbesvär.

Läs mer

Alla behöver återhämtning

Lider du av ihållande smärta och stelhet? Kanske känner du dig orolig eller stressad? Dessa tillstånd hänger ofta ihop med varandra.  Oro föder ångest och det i sig kan skapa stelhet eller värk.

Med hjälp av yoga och mindfulness kan du hjälpa kroppen och sinnet att släppa på spänningar. Då låter du kroppen läka och bli mer närvarande.

Här får du en lugn och trygg plats där sinnet får ro och kroppen får vila. Vi yogar på ett kravlöst sätt, fritt från måsten och där du får utrymme att utforska din yoga och själv bestämma din nivå.

Boka

Obs! Kursen är FULLBOKAD, men maila gärna ditt intresse till mig, så finns det möjlighet att jag startar en till kurs parallellt. Maila intresse och önskan av dag och tid till malin@breathingyoga.se.

Beskrivning och upplägg

Kursen är uppdelad på 4 tillfällen à 2 timmar. Vi ses första söndagen varje månad och vid varje tillfälle får du möjlighet att återhämta kropp och sinne. Du får även verktyg för att integrera mer återhämtning i din vardag på egen hand.

Vi kommer använda oss av mjuk yoga, mindfulness, yin yoga, andningsövningar och avslappning. Vi tar oss även tid för reflektion och samtal där du, tillsammans med övriga deltagare, får utforska vad du kan göra mer av i ditt liv för att din kropp ska få möjlighet att återhämta sig på bästa sätt.

Inga förkunskaper behövs för att delta på kursen.

Fler fördelar med yoga

Datum

6 sept, 4 okt, 1 nov, 6 dec
Klockan 15.00 - 17.00

Plats

Vi ses på Din hälsa på Odenplan, Hagagatan 6 i Stockholm.

Investering

Alla tillfällen: 1100 kr (Early bird 950kr – boka senast 20 aug)
Per tillfälle: 350 kr (släpps i mån av plats, kursen bokas i förväg här)

Betala med Swish när du genomfört din bokning:
123 4444 212

Endast 8 platser (p.g.a. Coronaläget).
Återbetalning sker endast mot uppvisning av läkarintyg, platsen kan dock överlåtas till en annan person.

Att yinyoga med Malin gör mig mer närvarande i kroppen. Jag blir medveten om min andning och kan släppa på spänningar. Efter passet känner jag mig mer utvilad och lättare i kroppen.

- Moa, danslärare

Om Malin Spindel

Malin har arbetat med kroppen sedan hon började dansa vid 14 års ålder. Därefter har hon utbildat sig inom dans, psykologi, anatomi, skador, pedagogik och olika typer av yoga. Hon har dessutom själv erfarenhet av både fysiska och psykiska åkommor, där meditation samt yogan och dess filosofi har hjälpt henne enormt. Det hon brinner för allra mest är att uppmuntra och hjälpa andra att med yogan som redskap för att må bättre i både kropp och sinne.

Läs mer om Malin

Om Din hälsa

Din hälsa är en mottagning som erbjuder allt för din hälsa. Från naprapati och yogapass till gravidmassage. I källaren finns en mysig studio med tillgång till yogamattor, bolster, kuddar, filtar och allt du behöver för att få en skön yogastund.

Läs mer om Din hälsa

Ladda ner PDF för kursen här

359%

ökning av sjukskrivningar under perioden 2010-2017

39%

av befolkningen uppgav att de hade lätta eller svåra besvär kring ängslan, oro eller ångest år 2018

39%

av befolkningen uppgav att de hade sömnbesvär år 2018

16%

av befolkningen uppgav att de kände sig stressade (2018)

* Siffrorna ovan kommer från FHM
Källa:  Folkhälsomyndigheten

Några fördelar...

Med att utöva yoga

  • Kan ge ökad stresstålighet och minskade stressnivåer
  • Kan förbättra de kognitiva funktionerna i hjärnan (ex. lagring av minnen)
  • Ger ökad kroppskännedom
  • Kan minska smärta och värk (vid ex. huvudvärk eller långvarig smärta/värk i muskler och leder)
  • Mjuka upp stelhet i bland annat nacke, axlar, rygg och skulderblad
  • Stärker kroppen
  • Kan vara till fördel vid depression och oro
  • Kan sänka blodtrycket
  • Kan ge förbättrad sömn
  • Du får tillfälle att lära känna dina tankemönster och beteenden
  • Många upplever att de mår bättre efter ett yogapass

Och det finns fler!

Sittande meditation med armarna i örnen, mitt på en tågstation i Madrid

Man har sett att återhämtningen i yoga har flera psykiska effekter, det ger bättre koncentration och minne men sänker även stressnivåer.

- Sara Hoy, folkhälsovetare och forskare på Karolinska Institutet och Centrum för Psykiatriforskning.

Kontakt
Kontakta mig

Har du några frågor eller vill boka yogapass? Då kan du skicka ett mail till mig på malin@breathingyoga.se, eller kontakta mig via Instagram.

Boka