Yoga för
återhämtning

För dig som behöver komma ner i varv och mjukna i kroppen och knoppen!

Läs mer

Alla behöver återhämtning

- Kursen är INSTÄLLD, enstaka tillfällen kommer att läggas upp

Känner du dig stel och har värk i kroppen? Eller orolig, stressad eller har svårt att komma till ro?  I så fall kan denna kursen vara till hjälp!

Med hjälp av yoga och mindfulness kan du hjälpa kroppen och sinnet att släppa på spänningar. Då låter du kroppen läka och blir mer närvarande.

Vi yogar på ett kravlöst sätt, fritt från måsten! Du får utrymme att utforska vad din kropp behöver och vill ha. Vi skapar tillsammans en lugn och trygg plats där sinnet får ro och kroppen möjlighet att vila. 

Boka

Beskrivning och upplägg

Kursen är uppdelad på 4 tillfällen à 2 timmar. Vi ses en gång i månaden under 4 månader, och vid varje tillfälle får du möjlighet att komma ner i varv. Du får även kunskap för att integrera samma typ av återhämtning i din vardag.

I första hand praktiserar vi yin yoga och yoga nidra (yogisk sömn/djupavslappning), med inslag av mjuk flödande yoga och mindfulness. Vi tar oss även tid för reflektion och samtal där du får fundera över vad du kan göra mer av i ditt liv för att din kropp och knopp ska få möjlighet att återhämta sig på bästa sätt.

Inga förkunskaper behövs för att delta på kursen.

Fler fördelar med yoga

Datum 

Kursen är inställd, enstaka tillfällen kommer att läggas upp inom kort.

Plats

På grund av Covid-19 ses vi online via ZOOM.
Annars ses vi på Din hälsa på Odenplan, Hagagatan 6 i Stockholm.

Investering

Alla tillfällen: 1190 kr
Per tillfälle: 320 kr (släpps i mån av plats, kursen bokas i förväg här)

Betalning sker med Swish eller faktura. Mer info kommer efter bokningen. Uppge personnummer och meddela mig om du vill ha kvitto för friskvårdsbidrag.

Endast 8 platser om vi ses på Din hälsa, blir det online upp till 16 platser.

Om Yin yoga
En chans att släppa taget och mjukna i kropp och knopp.

Yin är en lugn form av yoga där vi fokuserar på nedvarvning, rörlighet, läkning och närvaro. Vi stannar i sittande och liggande positioner från 4 minuter och uppåt. Positionerna kan utmana sensationer och känslor och på så sätt även verka terapeutiskt.

Om Yoga Nidra
Här kan du tappa tid och rum och bara vara!

Nidra är "yogisk sömn" och görs liggande eller sittande. Du blir guidad genom djup avslappning där kroppen och hjärnan får vila, sortera intryck och återhämta sig från stress och oro.

Malin er en trygg, varm og kunnskapsrik instruktør. Hun leder yoga-timene med klokskap og innlevelse. Å gjøre yoga med Malin har gitt meg en mykere kropp og deilig ro i kroppen. Å gjøre yin-yoga regelmessig har gjort en stor forskjell i livet mitt og er noe jeg kommer til å fortsette med. Jeg anbefaler yoga kurs med Malin på det varmeste.

- Stine, terapeut

En kurs som har fått mig att reflektera över min egna återhämtning och göra förändringar i min vardag. Har lärt mig att det inte behöver vara så stora saker som gör att man finner mer harmoni och balans.

- Rebecka, danslärare

Jag har lärt mig att längre tillfällen för återhämtning är otroligt givande och nyttigt för kropp och knopp. Jag har särskilt uppskattat den öppna stämningen som tillåtit skratt, tårar och lugn. Det är OK att låta kroppens alla känslor bubbla upp och varje tillfälle har rensat tankarna. Jag har känt mig mer harmonisk tack vare kursen!

- Helena, VD

Om Malin Spindel

Malin har arbetat med kroppen sedan hon började dansa vid 14 års ålder. Därefter har hon utbildat sig inom dans, psykologi, anatomi, skador, pedagogik och olika typer av yoga som Yin yoga och Yoga Nidra. Hon har dessutom själv erfarenhet av både fysiska och psykiska åkommor, där meditation samt yoga och dess filosofi har hjälpt henne mycket. Det hon brinner för allra mest är att uppmuntra och hjälpa andra att ha yogan som redskap för att må bättre i både kropp och sinne.

Läs mer om Malin

Om Din hälsa

Din hälsa är en mottagning som erbjuder allt för din hälsa. Från naprapati och yogapass till gravidmassage. I källaren finns en riktigt mysig studio med tillgång till yogamattor, bolster, kuddar, filtar och allt du behöver för att få en skön yogastund.

Läs mer om Din hälsa

Ladda ner PDF för kursen här

359%

ökning av sjukskrivningar under perioden 2010-2017

39%

av befolkningen uppgav att de hade lätta eller svåra besvär kring ängslan, oro eller ångest år 2018

39%

av befolkningen uppgav att de hade sömnbesvär år 2018

80%

ökning av långtidssjukskrivningar under perioden 2010-2017

* Siffrorna ovan kommer från FHM
Källa:  Folkhälsomyndigheten

Några fördelar...

Med att utöva yoga

  • Kan ge ökad stresstålighet och minskade stressnivåer
  • Du får varva ner och komma in i kroppens lugn-och-ro system för att läka!
  • Kan förbättra de kognitiva funktionerna i hjärnan (ex. lagring av minnen)
  • Ger mer kroppskännedom
  • Kan minska smärta och värk (vid ex. huvudvärk eller långvarig smärta/värk i muskler och leder)
  • Mjuka upp stelhet i bland annat nacke, axlar, rygg och skulderblad
  • Stärker kroppen
  • Kan vara till fördel vid depression och oro
  • Kan sänka blodtrycket
  • Kan ge förbättrad sömn
  • Ger mer energi
  • Du får tillfälle att lära känna dina tankemönster och beteenden
  • Många upplever att de mår bättre efter ett yogapass helt enkelt!

Hoppas du vill vara med! Har du frågor om yoga är för dig så tveka inte att mejla mig på:
malin@breathingyoga.se

Sittande meditation med armarna i örnen, mitt på en tågstation i Madrid

Man har sett att återhämtningen i yoga har flera psykiska effekter, det ger bättre koncentration och minne men sänker även stressnivåer.

- Sara Hoy, folkhälsovetare och forskare på Karolinska Institutet och Centrum för Psykiatriforskning.

Kontakt
Kontakta mig

Har du några frågor eller vill boka yogapass? Skicka ett mail till mig på malin@breathingyoga.se, eller kontakta mig via Instagram eller Facebook.

Boka